12 Mayıs 2013 Pazar

Pieta

Biraz tek taraflı düşünürüz ama sonra empati yapıyoruz yapıyorum yapıyorlar mı acaba diye düşünürüz. Kendimizi dinledigimizi zannederiz ama yok öyle de olmaz. Bu filmi anlatmaya hangi kelimeleri seçerek başlayacağımı inanın bilemiyorum. Kimine göre saçmaladım belki ama empati kelimesini kullanarak bi çıkış yolu bulunabilir belki. Ama ben ilk başta o yola da girmeyi tercih etmeyeceğim sanırım. Haneke nin Aşkı hakikaten tüm oyunları nasıl bozduysa Kim Ki Duk da acı çekme intikam ve sevgi üzerine birçok ezberi bozuyor. Belki klişe ama hep dediğim bir şey vardır ne anlattığın değil nasıldır önemli olan. Sonunu belki çok kolay da tahmin ediyor olabilirsiniz ama hikayenin anlatılıs biçimi ve sessizlik içindeki yoğun diyaloglarla gelen çığlıklar sizi gerdikçe geriyor. Kim ki duk ayni zamanda kamerayı kullanış biçiminde de farklılık yaratmış. Karakterlerin nokta vuruşlu hareketlerini adım adım takip etmemizi sağlıyor bu kendini geliştirme tekniği. Velhasıl kelam izleyin...

Yönetmen: Kim Ki Duk


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder